Négy utazás Lemuriába *** 3. állítás

Igyekszünk tovább haladni a női közösségek történetében. Keressük azt a hasadást, amit még gyógyíthatunk úgy, hogy önmagunk is gyógyuljunk, s a női közösségek számára gyógyító hatásuk legyen.

Izomteszt alapján a paraméterek:

Idő: i. e. 87861

Hely: Lemuria, külső sziget, faluközösség.

Személyek: archetípusok, illetve női minőségek:

Leány 1 és Leány 2. 

Anya

Bölcs asszony

A négy szereplő két különböző helyen él. Az első leány az anya lánya. A második leány a bölcs asszony unokája. Valószínűleg a második leány is az anya lánya, tehát a lányok talán testvérek. Az anya a bölcs asszonynak talán nem lánya, hanem menye lehet, de mindenképpen rokonok, viszont más tradícióban nevelődött.

Helyzet: Szakadás van a közösségben a nők számára fontos dolgokat tekintve.Az anya és az első leány rendkívül fontosnak tartja a családot. Minden igyekezetükkel csak ennek a jóllétét tartják szem előtt. Megmosolyogják, lenézik a bölcs asszony és a második leány által képviselt ősibb mágikus világrendet. Az anya a család jóllétét teremtő lehetőségeket csak az első leánynak adja át, míg a nagyanya az ősbölcsességet csak a másik lánynak.

A második lányt rendkívüli módon érdekelték a hagyományok. Pl. A kagyló/csiga ékszerek felfűzésének sorrendje egyfajta kód, szinte mágia volt. Jelentősége, illetve jel értéke volt minden tevékenységnek, díszítőelemnek. Az öregasszony hatalmas tudással rendelkezett, egész azokig az időkig, míg az emberek félig halszerű testtel megérkeztek Lemuriába, s lassan emberré, szárazföldi lényekké alakultak. Elmondta, hogy a legősibb időkben, az érkezéskor, „csak úsztunk, kopoltyúnk és a lábunkon úszóhártyánk volt”.

A kétféle felfogás/női életcél között a rés egyre tágult a történet során, míg az a helyzet nem alakult ki, hogy az anya kitagadta a nagyanya bölcsességét választó lányát, míg a nagyanya kitagadta az anyához csatlakozó unokáját. Egy darabig működik is a dolog, elfogadják ezt a helyzetet. Az energiák akkor kezdenek megbillenni, amikor a Bölcs Anya kezd öregedni, és látszik, hogy mindkét ág bajban lesz, hogyha ő meghal. Ekkor derül ki, hogy a generációs láncban szakadás van: az ősbölcsességet választó leány, mint a Bölcs Anya utódja előbb-utóbb az Anyával egy státuszba kerül. Ennek következményei a széthullás, tanácstalanság, gyengeség elkezdenek hamar megmutatkozni, s az Anya Leánya az, aki legelőbb megérzi ezt. Így ő az is, aki késztetést érez arra, hogy meginduljon a megoldást megkeresni. Ő az is, aki mindkét hagyomány irányában nyitott, ezért nála lesz a kulcs és ő vállalja is a rá eső feladatot. A felismerés az, hogy a Bölcs Anya hagyományát követők boldogok és erősek akkor is, ha nem kapják meg az Anya hagyományát, de egy idő után ez az ág kihalásához, a beavatott papnő elmagányosodásához , a közösségből való kiszorulásához vezet. Míg az Anya hagyománya biztosítja az élet továbbadását, azonban annak teljessége, fénye sokat csökken a női misztériumok elfelejtése, megtagadása miatt.

Az  első leány az, aki rájön arra, hogy ez egy generáción belül pótolhatatlan veszteséggé válik, így ráveszi az Anyát, hogy béküljön meg a Bölcs Anyával. Az Anya hajlik is erre, s a mező érezhetően gyógyul, rendeződik.

A záró képben a generációk egymás háta mögött állnak, a két leány egymás mellé tud állni testvérként.

 

Ha szeretnéd az utolsó állítástörténetet is elolvasni, kattints: https://csaladallitasesszemelyisegintegracio.cafeblog.hu/2017/07/12/negy-utazas-lemuriaba-4-allitas/

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , ,

 

Szeretettel várlak családállításra! 

Bottyán Katalin

személyiségintegrációs állításvezető

Regisztráció: szemelyisegintegracios.allitas@gmail.com

Csatlakozhatsz hozzám a Facebookon: https://www.facebook.com/csaladallitasesszemelyisegintegracio

Olvashatsz más témájú cikkeket, nézegetheted a képeimet a másik blogomon: http://bottyankatalina.blogspot.hu/

Vagy követhetsz az Instagramon: https://www.instagram.com/csaladallitas/

Tovább a blogra »